Napjainkban egyre többen választják a home staging szolgáltatását ingatlanuk eladása során. Segítségével lakásukat jóval rövidebb idő alatt és átlagáron felül adhatják el. De mit is jelent pontosan a home staging, és miben különbözik a lakberendezéstől? Cikkünkből ezt is megtudhatjátok!
A home staging leginkább a sikeres ingatlaneladás receptjeként ismert – nem véletlenül. Kutatások bizonyítják, hogy a „kicsinosított” lakások akár negyedannyi idő alatt találnak új tulajdonosra. Nem beszélve az alacsony alkudozási rátáról és az átlagon felüli eladási árról. Lássuk, miben rejlik a titka!
Mire jó?
Ha egy számunkra eddig idegen emberrel találkozunk, pár másodperc alatt véleményt alkotunk róla. Jól tudják ezt a felvételiző diákok és az álláskeresők is, és nincs ez másképp az ingatlanok esetében sem. Napjainkban, mikor az internetnek köszönhetően akár végtelen számú képet tehetünk közzé eladó lakásunkról, ez a benyomás már a látogatás előtt megtörténik. És akkor még nem is beszéltünk az első szemrevételezésről… Felmérések mutatják, hogy az első 10 másodpercben dől el, hogy érdeklődőből potenciális vevővé válik-e valaki. Érdemes hát ezt a 10 másodpercet a legjobb alapokra helyezni! Ebben lehet segítségünkre a home staging: ingatlanunkat vonzó portékává varázsolja.
Mit jelent?
Vevőként sosem akarunk problémát, gondot vásárolni. Jó példa a használtautó-kereskedés: a kereskedő a hozzá került autót elsőként kitakarítja és felpolírozza fényezését – olyan lesz, akár új korában. Ez érvényes az ingatlanokra is. Az eredményes és gyors ingatlanértékesítés kulcsa lehet a home staging, de felmerül a kérdés: mi történik ilyenkor? A home staging nem csupán a hibák kijavításáról (repedés a falon, hiányzó szegőléc) vagy lakberendezésről szól. Minden esetben az ingatlan értékének növelése a cél, így a stagerek (home staginggel foglalkozó szakemberek) komoly pénzügyi és gazdasági ismeretekkel is rendelkeznek.
LAPOZZ TOVÁBB, A CIKK FOLYTATÓDIK!